19.10.2019. године, у нашој школи одржан је семинар под називом „ИОП и примери добре праксе у инклузији“.
Овим квалитетним семинаром наставници су остварили 8 бодова стручног усавршавања. Поред настваника, директорке и педагога наше школе, семинару су присутстовали и професори из ,,Мачванске средње школе“ Богатић и ОШ ,,Вук Караџић“ Бадовинци.
O семинару
Каталошки број програма: 201
Аутори и реализатори: Биљана Веселиновић, наставник математике, физике и информатикe, ОШ „Смех и суза“, Алексинац; Јасмина Марковић, дипл. дефектолог – логопед, ОШ „Смех и суза“, Алексинац;
Област: деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању
Компетенција: компетенције за подршку развоју личности детета и ученика
Приоритетна област: Методика рада са децом/ученицима којима је потребна додатна образовна подршка (рад са децом из осетљивих група, децом са сметњама у развоју, мигрантима…)
Општи циљеви: Унапређивање наставничких компетенција и компетенција васпитача у области рада са децом са сметњама у развоју одређивањем адекватних активности, метода и техника рада уз примену асистивне и ИК технологије у инклузивном одељењу и васпитној групи.
Специфични циљеви: Оспособљавање наставника и васпитача за рад са децом са сметњама у развоју у инклузивном одељењу и васпитној групи. Стицање вештина за одређивање адекватних активности, метода и техника рада у инклузивном одељењу и васпитној групи. Како и на који начин обезбедити додатну подршку у учењу ученику у инклузивном одељењу. Препознавања специфичних потреба детета и писање ИОП-а на основу примера из праксе. Упознавање наставника и васпитача са асистивном технологијом и њеном применом у образовно – васпитном процесу. Обезбеђивање инклузивног приступа у настави и васпитном раду применом информационо – комуникационе технологије.
Теме програма: Препознавање деце са сметњама у развоју; Обезбеђивање инклузивног приступа у ОВ процесу; Корак по корак до ИОП-а; Пример писања педагошког профила и ИОП-а – радионица; Прилагођавање нових наставних метода и техника за рад у инклузивној групи /одељењу